Novembernieuwsbrief GUK

Gent, 3 november 2014

Beste GUK-fan,

De eerste zes weken van het academiejaar zijn als het ware voorbij gevlogen, en nu staat het concert al voor de deur. Spannend? Zeg dat wel!

Eerst en vooral hebben we met zijn allen vier sprankelende proclamaties opgeluisterd, die elk afzonderlijk werden onthaald op groot enthousiasme. Bovendien hebben we op die manier enkele nummers die we ook op het concert zullen laten horen, beter leren kennen en kunnen afwerken tot in de puntjes.

proclabroodje

Samen een broodje eten met enkele GUKkers aan de Graslei na een proclamatie

In de repetities zelf hebben we heel hard gewerkt voor zowel ons lokale concert (6 november), als het “Thousand Voices for Peace” concert in de basiliek van Koekelberg (9 november). De GUK-leden toonden zich van hun beste kant, waardoor we tegelijk ook veel plezier schepten in het repeteren. Na het intensief repeteren werd er echter ook altijd wat tijd gemaakt om stoom af te blazen en bij te kletsen. Want het GUK is niets meer dan een koor bestaande uit zeer getalenteerde zingende studenten die één grote vriendengroep vormen.

gukindebrug

Samen in Resto de Brug een hapje eten voor de repetitie begint

Als kers op de taart hebben we een eerste repetitie bijgewoond met alle nationale koren die zullen meedoen aan het concert in Brussel. Zo’n 650 zangers kwamen bijeen op zondag 26 oktober in de Singel van Antwerpen om de stukken samen eens door te nemen. Ook het GUK was van de partij, op de foto’s te herkennen aan onze bekende rode GUK-trui. Met trots kunnen we zeggen dat we talrijk aanwezig waren en met vrucht hebben laten horen dat we er een mooi spektakel van gaan maken op 9 november.

repSingel6

repSingel7

In volle spanning wachten we de komst af van onze Ierse collega’s, de dames van de opleiding Zang en Dans aan de universiteit van Limerick, die eveneens een repertoire zullen brengen op ons lokale concert. We zijn erg benieuwd naar hun muzikale kwaliteiten en de toekomstige samenwerking, niet alleen wat betreft ons eigen concert, maar ook voor het concert in Brussel.

Wij zijn er klaar voor! U ook? Ons lokaal concert “Thousand Voices for Peace: Gent ontmoet Ierland” gaat deze donderdag 6 november door in de Aula van Gent om 20u. Het concert “Thousand Voices for Peace” van het Festival van Vlaanderen Brussel gaat door op zondag 9 november in de basiliek van Koekelberg om 17u. Moest u er niet bij kunnen zijn in Brussel, niet getreurd! Op Canvas wordt er namelijk op dinsdag 11 november om 15u een documentaire over het project uitgezonden: hierin komen o.a. interviews aan bod met uw geliefde Gents Universitair Koor.

Tot op het concert!

duitsl16