Nieuwsbrief GUK – Van Valencia tot opnieuw naar de Therminal

Beste GUK-liefhebber,

Na enige stilte zijn we er weer vollebak ingevlogen. Naar jaarlijkse gewoonte zijn we ook dit jaar op buitenlandse concertreis geweest. Dit jaar bracht deze ons naar Valencia, Spanje. Gedurende het tweede semester van academiejaar 2014-2015 hadden wij namelijk een echte Valenciaanse Erasmusstudente, Lorena, in ons midden aan wie wij in juli een bezoek brachten.

Ons eerste concert vond plaats in Salón de Cristal del Ayuntamiento de Valencia (het stadhuis, zie foto). Een fantastische zaal om onze concertenreeks mee te starten.

Vervolgens mochten we in een prachtige kerk zingen waarna we bij een lokaal koor op bezoek gingen om samen horchata te drinken en samen enkele liederen te zingen. Ook in de gemeente waar Lorena woont, wilde men ons ontvangen. Afsluiten deden we in één van de stadsmusea.

Uiteraard kregen de leden achteraf de tijd om de stad uitgebreid te ontdekken. Van musea tot de zee, alles werd uitgebreid bezocht. Ook gezellig samen eten en drinken ontbrak niet en de paella werd door iedereen gesmaakt.

In september ging het nieuwe academiejaar van start. We mochten opnieuw vele geïnteresseerden verwelkomen op onze open repetities. Deze week ontvangen we 62 auditanten om hen door de stemproeven te loodsen en hen hopelijk officieel in onze armen te mogen sluiten als echte GUK’kers.

Hopelijk mogen we u begroeten op onze aankomende concerten op 7 en 8 december!

Hartelijke groeten,

Gents Universitair Koor

P.S.: De foto’s in deze nieuwsbrief zijn slechts een zeer kleine selectie. Alle foto’s van de reis vindt u terug op onze facebookpagina:

Het Gents Universitair Koor is verbonden aan de Universiteit Gent.