Lieve GUK-fans,

Augustus vordert alweer met grote sprongen en het nieuwe academiejaar staat al bijna voor de deur. Maar eerst willen we samen met u nog even terugkijken op de voorbije twee maanden.

In juli gingen we namelijk, zoals u misschien al weet, op reis naar Bratislava en Wenen. In Bratislava deden we mee aan een internationaal muziekfestival voor koren en orkesten, we kregen de kans om op verschillende locaties (o.a. verschillende kerken en een prachtige spiegelzaal, zie foto’s) te zingen voor en met andere muzikanten, een internationale jury en publiek.

Het festival was tegelijk ook een competitie. We participeerden in twee categorieën en wonnen zilver en goud!

Het festival was een fantastische ervaring. De ontmoeting met andere koren van over de hele wereld (Singapore, Duitsland, Estland, Tsjechië, VS, …), samen zingen en naar elkaar luisteren was verrassend en verrijkend. Ook hebben we contact kunnen leggen met één van de juryleden, die ons komend jaar een workshop zal geven op weekend.

Op 8 augustus vond de bestuursoverdracht van het GUK plaats. Bob Oeyen werd aangesteld als nieuwe voorzitter.
Het nieuwe bestuur heeft alvast heel veel zin in het komende GUK-jaar! 18 september treden we op bij de opening van het officiële academiejaar, gevolgd door een mix van de eerste nieuwe repetities en opluisteringen van proclamaties.
Hopelijk zien wij u ook dit jaar weer op onze concerten in december en mei!

P.S.: De foto’s in deze nieuwsbrief zijn slechts een zeer kleine selectie. Alle foto’s van de reis (iets meer dan honderd!) vindt u terug op onze facebookpagina: