Festival van Vlaanderen: Carmina Burana

Gisteravond voerde het GUK de Carmina Burana nog eens op, samen met de koren van Hogeschool Gent Conservatorium en Lerarenopleiding Ledeganck, het koor van de Artevelde Hogeschool, en het Octopus Symfonisch Koor. Het orkest van dienst was de Belgische Kamerfilharmonie, de solisten Sarah Wegener, Patrick Van Goethem en Thomas Bauer. Dit alles werd in goede banen geleid door dirigent Bart Van Reyn. Van het concert is een samenvatting van 10 minuten gemaakt door Lut Laureys:

Het concert nam plaats in het Kuipke, dat voor de gelegenheid omgetoverd werd tot concertzaal. Aan het begin van de avond werd ook de eerste Magister Artium Gandensis uitgereikt aan het Britse kunstenaarsduo Gilbert en George, voor hun internationale verdienste voor de kunst.

Geniet ook van deze fotoreportage door Jan Vens.