A Child of Our Time

affiche

Dit voorjaar werken het Gents Universitair Koor (GUK) en het Gents Universitair Symfonisch Orkest (GUSO) voor het eerst sinds hun bestaan samen.

Op 1 en 2 mei voeren zij samen, onder leiding van Joris Derder, ‘A Child of Our Time’ van Michael Tippett op. Daarbij worden zij ondersteund door Endless Voices, het koor van Hogeschool Gent en de solisten Martine Reyners (sopraan), Els Mondelaers (alt),Teun Michiels (tenor) en Marc Meersman (bas). Als voorprogramma brengt het GUSO de orkestsuite ‘El Sombrero de Tres Picos’ van Manuel De Falla.

De inspiratiebron van Michael Tippett voor het schrijven van dit werk was de Tweede Wereldoorlog en meer specifiek de aanleiding van de kristallnacht: de moord op een Duitse diplomaat. Met dit werk wil Tippett ons wakker schudden voor een wereld vol geweld, armoede en verdrukking. Het unieke samenwerkingsproject van het GUK en het GUSO belooft dan ook een intense avond te worden voor de luisteraar. Een reis van duisternis naar licht waarin vervolging en geweld, angst en hoop, goed en kwaad centraal staan.

Volledig repertoire:

– El Sombrero de Tres Picos    [Manuel de Falla]

– A Child of Our Time    [Michael Tippett]

Praktisch

Donderdag 1 mei, 20u00  |  Sint-Pauluskerk – Smidsestraat 1, 9000 Gent
Vrijdag 2 mei, 20u00  |  Muziekcentrum De Bijloke – Jozef Kluyskensstraat 2, 9000 Gent

Tickets: €6 voor studenten, €15 voor niet-studenten.

Tickets zijn te bestellen via onze website, via concert@gentsuniversitairkoor.be of via 0476/611 233 (na 18u).