Februarinieuwsbrief GUK

GUK Nieuwsbrief
28 februari 2015, Gent

Beste fan van het GUK,

Na ons concert met de Ierse metgezellen en het grootse internationale avontuur “1000 Voices for Peace”, was het voor de koorleden tijd voor een pauze. Jammer genoeg stond deze pauze niet gelijk aan rust, want de examens stonden voor de deur.

Na een dikke maand hard zwoegen aan die cursussen en papers, presentaties en andere taken hadden we ons alweer door een semester van studeren geslaan en konden we terugblikken op de succesvolle, fijne, verbazingwekkende laatste maanden van het jaar 2014.

Het einde van de examens stond ook gelijk aan het einde van een GUK-loze tijd. Op de eerste repetitie van het tweede semester vlogen we elkaar in de armen en zongen we met de grootste vreugde. Er was ook weer tijd om te blijven plakken na de repetite en de nieuwe leden wat beter te leren kennen, bij te kletsen met de oude bekende GUK’ers, gezelschapsspelletjes spelen, …

GUKsamen op stap met enkele GUK’kers

Naast onze eerste repetities hebben we er reeds ons eerste optreden opzitten. Het Gents Universitair Koor werd uitgenodigd om te zingen op de Gala-avond van de DSA (Dienst Studentenactiviteiten) in de Aula van de UGent op 26 februari. Met een rijkelijk aantal zangers gaven we onze versie van het studentenlied Io Vivat en nadien Hallelujah. Een extra ervaring en keelsmerende activiteit voor het koor en bovendien het amusement samen te zijn op de receptie achteraf: topavond!

GUKgala Gala-avond van de DSA

galafoto

Ook voor de volgende maand staan er heel wat activiteiten gepland, zo gaan we op hoogteparcours, gaan we cantussen en gaan we brainstormen over het komende concert. Houd alvast dinsdag 5 en woensdag 6 mei vrij voor ons volgende concert. Het staat nu al vast: dolle pret verzekerd!

Hartelijke groeten,
Het Gents Universitair Koor

duitsl16

Het Gents Universitair Koor is verbonden aan de Universiteit Gent en krijgt de steun van KBC Bank & Verzekering